Asociaţia organizatorilor si producătorilor de jocuri de noroc din România

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/views.module on line 879.


Catre
      GUVERNUL ROMANIEI

In atentia Domnului Prim Ministru  Emil Boc

Ref.: Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind organizare şi funcţionarea jocurilor de noroc.

A.O.P.J.N.R. doreşte să vă supună atenţiei unele observaţii cu privire la procesul legislativ si conţinutul proiectului de Ordonanţă de Urgenţă privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc ce urma a fi supus atenţiei Comisiei de Dialog Social de către Ministerul Finanţelor Publice in data de 26.05.2009.

1.    Incălcarea prevederilor Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională in administraţia publică.

In contradicţie cu cele susţinute in Nota de fundamentare, in procesul de elaborare a proiectului de O.U.G. nu au fost respectate unele prevederi ale Legii nr.52/2003, respectiv:

-    proiectul nu a fost adus la cunoştinţa publicului, cu cel puţin 30 de zile înainte de a fi supus spre analiză, avizare şi adoptare de către autorităţile publice;
-    proiectul nu a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice in vederea dezbaterii publice;
-    Ministerul Finanţelor Publice nu a respectat termenul minim de 10 zile prevăzut pentru că parţile interesate sa poata formula in scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la acest proiect;
-    precizăm ca textul noului proiect de O.U.G. dar mai ales Anexa privitoare la taxele aplicate in domeniul jocurilor de noroc diferă semnificativ faţă de textul pe marginea căruia au avut loc , in cursul anului 2008, consultări intre reprezentanţii M.E.F. (actual M.F.P.) şi cei ai A.O.P.J.N.R.

2.    Încălcarea prevederilor Legii nr.24/2000, republicată, privind normele de tehnici legislative pentru elaborarea actelor normative.

-   Nu sunt prezentate elementele obiective ale situatiei extraordinare care impune reglementarea imediată printr-o ordonanţă de urgenţă.
-    Procesul de elaborare a proiectului nu a fost precedat de o documentare si o analiză ştiinţifică şi in consecinţă nu corespunde realitaţilor economico – sociale actuale.

3.    Impactul asupra sectorului de activitate şi a Bugetului de Stat.

-    Cresterea taxei anuale de autorizare de la 1.669,5 RON/masina la 4.800 RON/masina pentru categoria masinilor electronice cu castiguri va atrage reducerea cu cca. 70% a numarului de masini aflate in exploatare urmata imediat de scaderea sumelor incasate la bugetul de stat. Acest lucru se va datora diminuarii sumelor incasate ca taxe de autorizare, a celor reprezentand taxa de timbru social (10% din încasari/aparat), disponibilizării a cca. 15.000 de angajaţi (5.000 locaţii x 3 angajaţi) urmate de ingroşarea numarului şomerilor şi diminuarea sumelor colectate la bugetul asigurărilor sociale, de somaj şi sănătate etc.

    Propunerea A.O.P.J.N.R. (discutată şi convenită in cadrul consultărilor defăşurate la M.F.P. in luna Ianuarie 2009 in prezenta D-lui Secretar de Stat ce coordona acest sector la acea dată ) privind valoarea acestei taxe a fost de maxim 3.000 RON/maşina/an achitată în avans, în rate trimestriale.

    Menţionăm că este imperios necesar ca licenţele anuale in vigoare la data punerii in aplicare a noului act normativ să-şi menţină valabilitatea pană la data expirării lor in condiţiile de taxare existente la data la care acestea au fost acordat şi nu a celor prevăzute de noul act normativ. În caz contrar estimăm că sute de organizatori de jocuri de noroc nu vor achita taxele mărite pentru mii de maşini urmând a se înregistra pe rolul instanţelor de judecată sute de procese prin care se va cere suspendarea aplicării art.27 din O.U.G. şi respectiv tragerea la răspundere a celor care au intocmit respectivă propunere fară a cunoaşte realitatea pieţei.


-    Taxa de LIcenţă pentru firmele organizatoare de jocuri de noroc  cu maşini electronice cu caştiguri (taxa nou introdusă) in valoare de 25.000 RON/an, achitată in avans la data obţinerii licenţei reprezintă o suma exagerată care nu a fost discutata in prealabil cu reprezentanţii asociaţiilor de profil.

    Propunerea A.O.P.J.N.R. (discutată şi convenită in cadrul consultarilor defăşurate la M.F.P. in anul 2008) privind valoarea acestei taxe a fost de 50.000 RON/5 ani achitată in rate anuale a catre 10.000 RON.

-    Pentru categoria Bingo desfaşurat in sala situaţia actuala, deja dramatică  prin reducerea masivă a numărului de săli (doar 14 in prezent la nivelul ţării) se va inrăutăţi şi mai mult in cazul aplicării noilor taxe.

    In vederea evitarii acestei situatii propunem ca noua taxa de licenta in valoare de 50.000 RON/an să fie redusă la valoarea de 50.000 RON/5 ani, achitata in rate anuale de 10.000 RON.

Atragem atenţia tuturor factorilor de decizie care vor analiza şi
respectiv aproba proiectul de Ordonanţă de Urgenţă că, în condiţiile actualei crize economice şi a scăderii incasărilor in sectorul jocurilor de noroc cu cca.50%, valorile sumelor estimate a fi colectate la Bugetul de Stat, consemnate in Nota de Fundamentare, sunt eronate şi nu se bazează pe un studiu economic competent iar aplicarea prevederilor actului normativ în forma lui actuală va aduce prejudicii grave Bugetului de Stat Consolidat prin falimentarea acestui sector si crearea condiţiilor propice dezvoltării segmentului ilegal al acestui tip de activitaţi .

    În Încheire, ne exprimăm continua disponibilitate privind iniţierea unor noi consultări in vederea finalizării textului proiectului de Act normativ intr-o formă compatibilă cu realităţile economice.

         
Cu deosebită stimă,
Preşedinte Consiliu Director
George Niculescu